سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیاض

بنام خدای کعبه

علی جان این ضربت را چرا چون دیگر ضربات در تمام جنگ ها و غزوات قبل نتوانستی تحمل نمایی

آیا نخواستی ملاقات کنی فاطمه سلام الله علیه را با پهلوی شکستهبه خدای کعبه که رستگار شدم

و خجالت بکشی که سالمی!

آیا نخواستی زهرا اطهر را ملاقات کنی با بازوی ورم کرده

و خجالت بکشی که بازویت تواناست

آیا  خواستی مسمار و سینه زهرا را  جواب دهی

آیا.............

علی جان برای زهرا فرق شکافته هدیه بردی

که بگویی اگر تو این همه ظلم و ستم کشیدی من هم!

.

.

.

فزت و رب الکعبه از مولود کعبه برای ماندن تا انتهای عالم

چه زیباست

و چه تکرار ناپذیر است .........

 

شهادت مولای متقیان علی علیه السلام بر همه مسلمین جهان بخصوص شیعیان او تسلیت باد


   یا حق الیقین   

چندی روزی که توفیق زیارت علی ابن موسی علیه السلام حاصل شد و اموری دیگری هم باید بعمل می‌اوردم ناچاراً مسیر وکیل آباد و حرم را طی می‌کردم.AWT IMAGE

البته هر سال این مسیر را به عللی چند باری طی می‌کردم اما امسال مسیری هر روزه و تکراری و هفتگی شد و همین مسئله باعث شد که طاقتم طاق شده و از آن نتوانستم تعریف نکنم!

شاید خود اهالی مشهد دیگر برایشان عادی شده باشد و خیلی اهمیت نداشته و یا یادشان رفته باشد که این قطار شهری چه سالی باید مسافرین و همشهریان را جابجا می‌کرد.

اوایل که مهندس تقی زاده یادش بخیر می‌خواست هتل سحاب را در گلستان حصار راه‌اندازی کند وعده آماده شدن مترو را تا سال 84 داد که این مسیر انتهای بلواروکیل‌آباد تا حرم 20دقیقه طی خواهید کرد!

 از آن سال تا کنون هرسال که گاهاً چند بار رفتیم مشهد مقدس از این قطار شهری خبری نشنیدیم. حالا گیر کار کجاست حتماً مثل همان کوچه ما شده ولی چون در بلوار وکیل‌آباد این مترو از زمین بیرون است بیشتر انسان را حرص می‌دهد چرا؟ چون سالهاست که ایستگاه‌ها ساخته شده‌اند ریلها گذاشته شده و هزاران تاسیسات دیگر همینطور روی زمین دارد زنگ می‌زند و عمرشان تلف می‌شود خیلی از این وسایل وقتی قطار در آینده نامعلوم بخواهد بکار افتاد باید تعویض شود چرا که همین حالا آنقدر کهنه و زنگ زده شده‌اند که قابل استفاده نیست در آینده که دیگر حساب معلوم است!

 بدین صورت وقتی که خدا خواست و مترو راه‌افتاد دیگر هیچ چیز آن نو نیست مگر اینکه واگنها نو باشند، امیدواریم.

مشهد در انتظار مترو دارد میمیرد

 

 

 

باید دید مردمی که این مسیر را در روز حداقل دوبار طی می‌کنند بجای دوتا بیست دقیقه چند دقیقه وقت می‌گذارند در این هفته که من طی طریق می‌کردم با هر نو وسیله‌ای که آنرا رفتم و یا آمدم کمتر از یکساعت و بیست دقیقه نشد چه شخصی چه تاکسی و چه واحد... در این حداقل چه اعصاب خوردی که ندارد اگر هوا هم گرم باشد دیگر بدتر هیچ کس حتی حال نگاه به دیگری هم ندارد تا چه رسد سلامت را جواب دهد یا جابجا شود که رد شوی، با بک حساب سرانگشتی در هفته بیش از 14 ساعت عمر در همین ترافیک و دود و دم و هزار کوفت و زهرمار دیگر تلف خواهد شد در سال هرانسان 700 ساعت یعنی 60 روز از سال که کم کنید سال شما به 300 روز تقلیل خواهد یافت حالا دیگر هزینه‌ها بکنار سوال از مدیریت شهرداری مشهد این است که چرا عمر یک عهده زیادی از مردم و مسافرین را با تاخیرات پروژه نابود می‌کنید.

 اما جالبی قضیه این است که در هفته دولت شهرداری بجای خبر خوش مثلاً امسال یک مقدار از مسیر را آماده کرده و راه خواهد انداخت! یک نمایشگاه پرطمطراق برپا کرده‌ بود و پر از عکس که ما چه‌ها کرده‌ایم و بهمان نموده‌ایم.

 اما از همه آن چه‌ها کرده آنها همین بود که من گفتم که یک صدم هم نگفتم! سه سال تاخیر در افتتاح مسیر تا کنون و چقدر دیگر تاخیر داشته باشد الله‏واعلم.

  یک روزی در صد متر مسیر وکیل آباد یک خودرو پیدا نمی‌شد اما اکنون در صد متر آن صد خودرو بیشتر در حال تردد است. یعنی اگر این مترو درست شده بود دیگر خودروها برای حرکت در این مسیر نباید این ترافیک سنگین را تحمل کنند و شعار و عکس و تصویر پل و ریل و... درد مردم را دوا نمی‌کند باید شیرینی کار را در عمل به مردم چشاند با بموقع اجرا کردن طرحها و نا با عکس و تصویر و شعار رادیو تلویزیون.

مثل تبلیغات ایرانسل که بجای کیفیت بخشی به موبایل و خطوط خود و هزینه کردن به ساخت ‌آنتن و گسترش شبکه خود در تلویزیون از دادن خودرو گرفته تا هواپیما و... به استفاده کنندگان خود می‌گوید.شما نمی‌خواهد به من هواپیما بدهید یک آنتن بزیند یک شهر کرمان مرکز استان را لااقل پوشش بده بقیه شهرها به جهنم. 

ببخشد داشتم در مشهد سیر می‌کردم یکباره رفتم کرمان شما بجای آن شعارها یک خط این مترو را راه‌بیاندازید که تمام تاسیسات آن کهنه شده و باد و باران و خاک آنها را نابود کرده است.

 یکی نیست بپرسد از من که هنوز مشکل کوچه خودت را حل نکردی می‌خواهی به مشکل مترو مشهد برسی.

 به من فرق نمی‌کند مشکل کوچه‌ام با شهر مشهد گفتم که مشکل هر کسی مشکل ماست!

در ثانی من در مشهد که هستم ناچاراً باید این مسیر را طی کنم پس مشکل من هم هست 14 ساعت کم

نیست کلی میشه.................کارهای عقب افتاده ......... انجام داد.